IED kampuss atrodas skaistākajās Itālijas pilsētās – Milānā, Romā, Turīnā, Venēcijā, Florencē, Kaljarī un Komo. IED kampusi atrodas arī Spānijā – Madridē un Barselonā. Ne tik sen tika atklāts arī kampuss Sanpaulu, Brazīlijā. Katrai no šīm pilsētām ir neatkārtojams raksturs, ko nosaka to ģeogrāfiskais stāvoklis un vēsture. Dizaina pamatus pasniedz vienādā apjomā visās filiālēs, bet specializācija katrā pilsētā ir sava. Institūtā strādā augsti kvalificēti pasniedzēji, gandrīz puse no viņiem ir praktizējoši speciālisti vizuālo mākslu, modes, dizaina un komunikāciju nozarē. Daudzi no viņiem ir atzīti dizaineri, kuru vārdi ir labi pazīstami jebkurā pasaules valstī: tiem var pieskaitīt Stefano Pilati, Marko Riketi, Sāru Maino, Luizu Beči un citus. Mācību darbā tiek pielietotas mūsdienīgas metodes un tehnoloģijas. Nodarbības notiek angļu, itāļu, spāņu un portugāļu valodās. Visas mācību programmas ir orientētas uz modes un dizaina tirgu mūsdienās un tā izmaiņām.
IED prioritāte ir studentu radošā potenciāla atklāšana un praktisks izmantojums. IED partneri ir vadošie Itālijas, Spānijas un Brazīlijas modes industrijas, rūpnieciskā un dekoratīvā dizaina uzņēmumi. Studenti strādā pie reāliem uzņēmumu pasūtītiem projektiem, kuri piedāvā iespēju izstrādāt jaunus industrijas produktus. Katru gadu IED rīko studentu diplomprojektu atklātu skati, uz kuru tiek aicināti pārstāvji no modeļu aģentūrām, dizaina uzņēmumiem, automobiļu ražotājiem, audumu un apģērbu ražotājiem, kā arī modes skatu rīkotājus.
Pateicoties pasniedzējiem, kuri ārpus nodarbībām ir modes un dizaina industrijas speciālisti, IED studenti iegūst jaunākās zināšanas un uzzina reālu uzņēmumu pieredzi, kā arī vienmēr ir pieprasīti speciālisti pēc universitātes pabeigšanas. Ap 90% studentu iekārtojās darbā 6 mēnešu laikā pēc IED absolvēšanas. Sākot ar 2010. gada oktobri, visi bakalaura programmu studenti, kuri mācās Milānā vai Barselonā, iegūst diplomu angļu valodā.
Visos IED kampusos ir lielisks tehniskais aprīkojums, kas nodrošina studentiem vislabākos apstākļus ne tikai mācību programmu apgūšanai, bet arī pētījumu veikšanai visos dizaina, menedžmenta un mārketinga virzienos. Neskatoties uz ļoti moderno aprīkojumu, mācību auditorijām ir diezgan tradicionāls izskats, kas gan netraucē studentu radošuma izpausmēm. Pasniedzēji ļoti maz iesaistās universitātes attīstībā – lielāko ieguldījumu kampusu infrastruktūrā sniedz tieši paši studenti.